Speldag 0: Kajak excursie

Hier word het spel gespeeld
Spelleiding
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-07-2013 20:17

Speldag 0: Kajak excursie

Bericht door Spelleiding » 22-07-2013 00:57

In de Adriatische zee, voor de kust van Šibenik in Kroatië ligt het eiland Zlarin. Dit is een van de 718 Kroatische eilanden en een van de 48 die ook bewoond werd. Ja jullie lezen het goed, werd…

Afbeelding

Ooit had het stadje op het eiland om en rond de 200 bewoners. Echter een tijdje geleden gebeurde er op het eiland iets geks. Mensen verdwenen ‘s nachts en niemand snapte waardoor dat kon. Nadat de helft van het dorp verdwenen was pakten de overgebleven bewoners al hun bezittingen en met al hun boten vertrokken ze naar het land. Van degenen die toch besloten te blijven werd nooit meer iets gehoord. Het eiland werd hierdoor uitgestorven en de huizen stonden leeg.


Op een dag arriveerde er een groep Mambo avonturiers in Sibenik. Zij kenden elkaar niet maar hadden zin in een leuke en actieve vakantie. Vanaf de camping konden ze aan de overkant van de zee het mooie eiland Zlarin zien liggen. Na het horen van het lokale spookverhaal over het eiland werden ze nieuwsgierig en besloten ze een kijkje te gaan nemen op Zlarin.

Afbeelding

Er werden kajaks gehuurd en samen peddelden ze gezellig naar het eiland. Bij aankomst werden de kajaks de kade op gesleept en werd er door de verhitte peddelaars een verfrissende duik genomen. Na een tijdje besloot de groep op zoek te gaan naar het uitgestorven dorp om hier eens rond te kijken. Er werd wat heen en weer gekibbeld over welke kant ze op moesten om het dorp te bereiken. Een aantal keer werd er een verkeerd pad genomen waarna de groep ineens voor een vervallen huis stond of in een overwoekerde tuin. Dit is onhandig mopperde iemand. In plaats van dat iedereen van alles roept zou een reisleider nu wel heel makkelijk zijn, dan hoeven we diegene alleen maar te volgen.

Afbeelding

Toen de groep het dorp uiteindelijk vond begonnen ze er wat rond te kijken. In het centrum vlak bij het water stond een vervallen winkel open. De winkel stond nog goed vol en er werd door de groep wat te eten verzameld. Terug bij de kust en genietend van het mooie weer werd het bier en de wijn uit het aluminiumfolie gehaald. En zo, bij de stenen aanlegsteiger, leerde de groep elkaar onder het genot van een drankje beter kennen.

Afbeelding

En daarom zijn wij nu hier. Klets gezellig met elkaar en neem nog een drankje!



Nog 1 ding, zoals al eerder geopperd is een reisleider in een onbekend gebied erg handig. Deze kan beslissingen nemen en in het geval van een gelijk aantal stemmen, de knoop doorhakken. Je kan jezelf opgeven als reisleider of juist aangeven dat je dit niet wilt worden door het onderstaande over te nemen en je naam onder 1 van de mogelijkheden te zetten.

Reisleider:

Niet reisleider:


Iedereen kan voor vrijdag 12.00 mij een pm sturen met daarin zijn stem op 1 van mensen die zich kandidaat stelt, stemmen op jezelf is uiteraard mogelijk. Degene met de meeste stemmen wordt jullie reisleider.


rene_heerema
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2013 23:34

Bericht door rene_heerema » 24-07-2013 18:24

Reisleider:
René <- Heeft een boekje bij zicht hint hint :)

Niet reisleider:

Hugo
Berichten: 13
Lid geworden op: 17-07-2013 16:17

Bericht door Hugo » 24-07-2013 19:26

Nou rene bij deze neem ik de uitdaging aan om tegen jou te strijden in deze verkiezing.

rene_heerema schreef:Reisleider:
René <- Heeft een boekje bij zicht hint hint :)
Hugo... zonder boekje maar ik heb wel al een keer voor een overwinning gezorgd... (in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...)

Niet reisleider:


myrthe
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-07-2013 16:57

Bericht door myrthe » 24-07-2013 20:06

Ik laat me graag leiden door een lekkere man.............

Reisleider:
René <- Heeft een boekje bij zicht hint hint
Hugo... zonder boekje maar ik heb wel al een keer voor een overwinning gezorgd... (in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...)

Niet reisleider:
myrthe

Heleen
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-07-2013 20:00

Bericht door Heleen » 24-07-2013 20:51

Whao echt tof zo'n onbewoond eiland! :relax: *houdt de fles wijn omhoog* živjeli allemaal! Fijn trouwens dat we al een paar vrijwilligers hebben als reisleider, dat zou echt mijn ding niet zijn :). Ik ben veel liever gewoon lekker lui op vakantie.

Ik moet wel zeggen dat ik het dorp best creepy vond zo helemaal uitgestorven. Je vraagt je dan toch af wat er is gebeurd dat iedereen zomaar vertrok. Ik zag wel wat dingen in het dorp liggen maar ik kan echt niks van die gekke Kroaatse taal maken :?
Heeft iemand hier enig idee wat er gebeurd zou kunnen zijn? Ik hoef trouwens geen spookverhaal hoor. Zo in het donker en met dat dorp hier heb ik niet echt heel veel behoefte aan meer gegriezel :P

Carla
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-07-2013 21:49

Bericht door Carla » 24-07-2013 21:49

Kippenvel....doodeng....gaan wij hier slapen...?!!?! Dan maar dicht tegen elkaar aan kruipen...

Ik ben op vakantie...ik ga helemaal niks leiden. Schijt trouwens ook in mijn broek bij vreemde geluiden, heeft niemand wat aan. :roll:

Ik wil dat Nicole onze reisleider gaat worden, die heeft al een rondreis gemaakt en heeft bij de lokale bevolking misschien al wat informatie kunnen verzamelen...

rene_heerema
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2013 23:34

Bericht door rene_heerema » 25-07-2013 19:33

Slapen onder de sterrenhemel, leuk!

Al ben ik wel een beetje bang...
...want stel je voor... dat het bier opraakt?!

Ahhhhhh! D:

myrthe
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-07-2013 16:57

Bericht door myrthe » 25-07-2013 21:00

Ik ben wel bang in het donker....en dan op zo'n spookeiland...
Is er ook een reisleider met een lichtje voor in de duisternis?

Nicole
Berichten: 23
Lid geworden op: 16-07-2013 22:44

Bericht door Nicole » 25-07-2013 22:33

Nicole trok haar kayak op het strand en haalde het tonnetje eruit. Ze volgde de groep reisgezellen het uitgestorven dorpje in. Vreemd, wat zou hier gebeurd kunnen zijn? Ach het weer was goed en met de sfeer zou het vast ook wel goed komen nu ze samen waren. Ze rolde met haar schouders om de verkrampte spieren van het kayakken los te maken en luisterde inmiddels naar de rest van de groep.

Reisleiden he Carla? Nou ik wil dat best doen hoor, zolang ik maar geen vlaggetje hoef te gaan dragen. Wil best de wijnfles dragen als teken van herkenning. En als het bier opraakt Rene, dan laten we Hugo toch gewoon meer vinden? Volgens mij zit het in zijn genen om bier te vinden.

Spelleiding
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-07-2013 20:17

Bericht door Spelleiding » 25-07-2013 23:31

Beste dames en heren van het eiland :)
Vergeet iedereen zich niet op te geven of uit te sluiten als reisleider? Graag ontvang ik van iedereen een PM met daarin zijn/haar stem op de reisleider naar keuze. Het liefst morgen voor 12 uur maar gezien nog niet iedereen zich in het speltopic heeft gemeld kan het zijn dat ik dat wat uitstel.

Het idee is dat iedereen in de intro al mee speelt om het verhaal op gang te helpen, zelfs al is het nog niet echt begonnen. Doe alsof je gek bent en leef je lekker in alsof je echt op het eiland zit :)

Reisleider kandidaten:
Rene
Hugo
Nicole
Coen

Wil geen reisleider zijn:
Myrthe
Carla

Plaats reactie