Speldag 2: De jacht begint

Hier word het spel gespeeld
Coen
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-07-2013 13:31

Bericht door Coen » 05-08-2013 18:10

Mannelijke daders die weinig zeggen.. dames wat verdachtmakingen. Al is een killer meestal wel een onopvallend iemand; maar dat hoeft weer niet te zeggen dat degene die weinig inbrengt dus meer verdacht is lijkt me. Dus wie m/v valt ergens mee op??

rene_heerema
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2013 23:34

Bericht door rene_heerema » 05-08-2013 20:49

Reisgenoten.. ik had verwacht dat jullie Myrthe nu al losgemaakt hadden..
Ik verwacht niet dat zon beest zich laat tegenhouden door een stukje touw.
Lopen in tweetallen lijkt mij ook GEEN strak plan, we moeten bij elkaar blijven!
Om enigszins effectief op wacht te kunnen staan ben je hetzelfde aantal wachters als weerwolven PLUS TWEE nodig, omdat je in je eentje weinig kans maakt.

Op wat irrationele beschuldigingen na is Myrthe net zo onschuldig als de rest, dus..

*maakt Myrthe los met het jagersmes*

Mijn advies:
1 blijf bij elkaar
2 blijf waakzaam, let op aanwijzingen!
3 houd moed!

Spelleiding
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-07-2013 20:17

Bericht door Spelleiding » 05-08-2013 22:21

De groep was al 3 dagen op het eiland en de sfeer werd steeds grimmiger. Helaas was het moorden niet gestopt na de dood van Amy. Ook Sanne, de ziener, was slachtoffer geworden. Maar wie of wat kon hier nou verantwoordelijk voor zijn? Ten einde raad werd er weer een stemming gehouden. Iedereen verzamelde zich en een voor een leverden ze hun stembriefjes in. Ook deze keer las de reisleider de uitslag voor.

Carla ->blanco
Mariëlle -> Carla
Myrthe -> Coen
Nina -> blanco
René -> Stef
Stef -> Mariëlle
Nicole -> Nina
Hugo -> Carla
Coen -> Myrthe

Carla 2x
Marielle 1x
Nina 1x
Myrthe 1x
Stef 1x
Coen 1x
blanco 2x

Carla trok bleek weg. Ja maar jongens ik ben niet degene die jullie zoeken! Ik heb niks met de moorden te maken, ik heb toch nooit wat gedaan dat jullie denken dat ik het ben?

Maar de groep was onverbiddelijk. Hoewel de stemmen flink verdeeld waren was dit de meerderheid en als niemand zich hier aan hield hadden ze helemaal geen kans meer. De geïmproviseerde jachtwapens werden te voorschijn gehaald en zo werd Carla door de Mambo'ers gedood.

Carla was:
Mambo’er
Je bent een avontuurlijk mambo’er, maar afgezien van veel sportiviteit en doorzettingsvermogen heb je helaas geen speciale gaven. Samen met de andere echte mambo’ers kan je het spel winnen door de weerwolven uit te schakelen.

Succes!


Carla je mag een afscheidsbericht in een pm naar de spelleiding sturen.


Ook deze keer is het slachtoffer een van jullie zelf, helaas zijn jullie met deze dood weer geen stap verder met het vinden van de dader. Maak jullie klaar voor weer een lange donkere nacht.

Afbeelding

myrthe
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-07-2013 16:57

Bericht door myrthe » 06-08-2013 08:36

Ten eerste bedankt Rene...je bent een held!!
Ten tweede...Met het doden van Carla zijn we dus ook niks opgeschoten. We moeten beter met ellkaar communiceren mensen!
Laat je gedachten de vrije loop, heeft niemand een goede reden om iemand te verdenken? Het doden van onschuldige mensen is namelijk echt niet leuk!

Nicole
Berichten: 23
Lid geworden op: 16-07-2013 22:44

Bericht door Nicole » 06-08-2013 17:50

Is er een reden voor mensen dat ze Carla hebben gekozen?

Marielle
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-07-2013 14:33

Bericht door Marielle » 06-08-2013 17:57

blanco stemmen... blijven de mensen die actief mee doen langer in het spel. desalnietemin RIP Carla, Myrthe welkom bij de groep we hebben weer een beetje vertrouwen in je :P

rene_heerema
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2013 23:34

Bericht door rene_heerema » 06-08-2013 21:00

Wat hebben we gedaan :'(

Carla verdient een waardig afscheid, maar ik vrees dat we daar geen tijd voor hebben.

Met z'n allen blanco stemmen heeft als enig nut dat het wat langer duurt voordat we worden uitgemoord dus ik snap het argument van Marielle niet helemaal.

Ga wel meehelpen met de vallen van Coen, dan heb ik iig het idee dat ik iets nuttigs doe. Ben ook benieuwd of we het voor elkaar kunnen krijgen om een weerwolf te verwonden, dit zou overdag de daders kunnen aanwijzen..

Spelleiding
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-07-2013 20:17

Bericht door Spelleiding » 07-08-2013 22:22

De groep Mambo’ers was er zo zeker van geweest dat Carla wel slecht moest zijn. Maar nadat ze haar gelynched hadden was de schok groot dat ook Carla een gewone groepsgenoot was.

Vastbesloten om degene te vinden die de moorden van Sanne en Heleen op zn geweten heeft werd er voorgesteld om op wacht te gaan staan. Als er iemand de wacht hield kon er immers niemand vermoord worden toch? Maar ja, hoeveel mensen moet je op wacht zetten? Waren 2 genoeg of moesten het er meer zijn, de hele groep misschien?
Ook gebruikte de Mambo’ers de rest van hun tijd tot het opzetten van vallen. Zo konden ze de moordenaar het nog knap lastig maken ‘s nachts.

Afbeelding

De nacht viel en iedereen zat gespannen en stil rond de lampen. Het werd later en later en er gebeurde niks. Iedereen begon zich wat te ontspannen en kwamen er weer wat gesprekken op gang. Maar hoewel iedereen zijn best deed om wakker te blijven lukte dit niet. Een voor een vielen de Mambo’ers in slaap… of was dat wel zo?

Ergens in het kamp bewogen schaduwen. De schimmen kwam omhoog van de grond en liepen langzaam door het kamp. Heel even bleef een schim stil staan en werd er zacht gegniffeld. Dachten ze nou echt dat de vallen zouden werken als ze door iedereen gezamenlijk gemaakt werden?
De schimmen kwamen aan bij hun slachtoffer die aan de rand van de groep lag te slapen vlak bij een hoog muurtje. Dit was bijna te makkelijk.


’s Ochtends schrokken een aantal mensen wakker. Shit toch in slaap gevallen hoe kon dat nou?! “Wakker worden allemaal! Is iedereen er nog?” Van alle kanten werd ja geroepen.
“Tja jongens dit werkt natuurlijk niet als iedereen alleen maar ja roept. We moeten tellen. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7… Hmm nog een keer dan maar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.”
Angstig keek iedereen om zich heen. Ze waren toch met zn 8en? Wie miste er? “Shit jongens we missen Myrthe!”

Myrthe had zich, na het vastgebonden zijn, iets van de groep verwijderd. Na die actie vertrouwde ze niemand meer en bleef ze liever wat op zichzelf. Helaas is dit haar fataal geworden.

Myrthe was:
Mambo’er
Je bent een avontuurlijk mambo’er, maar afgezien van veel sportiviteit en doorzettingsvermogen heb je helaas geen speciale gaven. Samen met de andere echte mambo’ers kan je het spel winnen door de weerwolven uit te schakelen.

Succes!


Myrthe je mag een afscheidsbericht naar mij sturen. Maar het spel is verder voor jou afgelopen.

Plaats reactie