Speldag 1: Een nacht op het eiland

Hier word het spel gespeeld
Coen
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-07-2013 13:31

Bericht door Coen » 31-07-2013 11:49

Tijd voor de eekhoorn jacht! Dat wordt smullen zo vers uit het bos op je bordje:)

Er zal vast wel een mager eekhoorntje bijzitten; ik weet nu al voor wie die zal zijn....
Je ontdoen van een ervaren jager is niet handig myrthe! wat ben jij van plan met alle eilandbewoners?
verdacht macaber......

Nicole
Berichten: 23
Lid geworden op: 16-07-2013 22:44

Bericht door Nicole » 31-07-2013 18:18

Voorstellen om andere mensen dood te maken, alleen omdat ze stil zijn lijkt mij geen logische tactiek om de moordenaar te vangen? De dood van Heleen is vreselijk, maar we moeten niemand anders dan de schuldige daarvoor treffen.

Laten we eerst maar gaan jagen en bessen plukken, met een volle maag kunnen we vast beter besluiten wie dit op zijn geweten heeft.

Hugo
Berichten: 13
Lid geworden op: 17-07-2013 16:17

Bericht door Hugo » 31-07-2013 20:30

Wie zegt er uberhaupt dat het iemand van ons is geweest... er kunnen hier net zo goed roofdieren zitten ik vind dat iedereen heel snel tot de conclusie is gekomen hoor... waarom zo snel zo vijandig... ik bedoel als hier eekhoorns zitten zullen er vast andere dieren zitten. En rene voor we gaan jagen... zullen we niet eerst materialen moeten maken om te kunnen jagen? Ik stel voor dat we rustig rond een kampvuur de benodigde gereedschappen moeten maken en eerst iedereen een kans geven om te spreken...

daarna als alle mogelijke alternatieven niet reeel blijken te zijn kunnen we altijd nog iemand lynchen... ik bedoel jullie zijn allemaal zo lief :|

Spelleiding
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-07-2013 20:17

Bericht door Spelleiding » 31-07-2013 20:56

Er was veel gebeurd vandaag, René was aangesteld als reisleider en in de nacht die erop volgde werd de groep opgeschikt door de moord op Heleen. Ook waren de kajaks en alle andere spullen die ze konden helpen om contact te krijgen met het vaste land, door een onbekend iets vernield.

De groep was door dit alles behoorlijk aangeslagen en vertrouwden elkaar niet meer. Er was niemand anders op het eiland dus de moord moest door 1 van hen gepleegd zijn. Daarom riepen ze op tot een stemming. Iedereen mocht een stem uitbrengen op een mede Mambo’er. Na wat heen en weer beschuldigingen telde de nieuwe reisleider alle stemmen.

1. Carla -> blank
2. Mariëlle -> René
3. myrthe -> Coen
4. Nina -> Myrthe
5. Amy -> blank
6. René -> Sanne
7. Stef -> blank
8. Nicole -> Myrthe
9. Hugo -> blank
10. Coen -> blank
11. Sanne -> blank

Myrthe 2x
Sanne 1x
René 1x
Coen 1x

Blank 6x

Zo zo er waren nog veel mensen die zich er nog niet mee wilden bemoeien. Maar helaas Myrthe je hebt de meerderheid van de stemmen. Dit betekend dat jij wel een slechte zou moeten zijn!

Myrthe keek benauwd “Ehh jongens? We hadden het toch gezellig hier? Tenminste wel totdat Heleen vermoord werd, maar dat is niet mijn schuld. Echt niet!”

De rest van de groep kwam dreigend op haar af met takken en iemand had de wijnfles in zijn hand. Vanuit de groep klonk ineens een stem. “Ik heb Amy al een tijdje niet gezien!” Iedereen draaide zich om. “Tja ik wil niet vervelend doen maar misschien heeft zij het wel gedaan. Ik bedoel ze was toch echt met ons mee gekomen naar het eiland en nou is ze nergens te bekennen. Laten we eerst eens kijken of we haar kunnen vinden!”

Myrthe werd vastgebonden en de groep ging in de omgeving zoeken. Opeens klonk er luid: “Gevonden!”. Amy lag te slapen onder een boom. Zonder haar wakker te maken werden haar handen vastgebonden, ook werd er een grote zware steen aan haar gehangen. Zo werd ze de zee ingeslingerd.

Amy was:
Jager
De sfeer op in het verlaten dorp vind jij maar niks. In een huis vind je een heel groot mes dat je, verborgen voor de anderen, meeneemt. Je weet maar nooit misschien moet je jezelf nog eens tegen iets beschermen. Dit maakt jou de jager, als jij gedood wordt mag jij met dit mes een zelf gekozen speler vermoorden.

Dit doe je door na je dood een pm met de naam van je slachtoffer naar mij te sturen.

Succes!


Helaas Mambo'ers jullie eerste lynch is die op een onschuldige geweest. Houdt met deze dood het moorden op? Er is maar 1 manier om daar achter te komen en de avond valt....


Afbeelding

rene_heerema
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-07-2013 23:34

Bericht door rene_heerema » 31-07-2013 22:31

Ze zat dus gewoon te slapen tijdens de ceremonie van Heleen?
Dat was wel een beetje respectloos maar toch.. een zeemansgraf wens ik normaal gesproken niemand toe.

Er is wel een lichtpuntje, we hebben nu een mes om mee te jagen :)
Had nog een idee, zijn er dames die hun ketting en oorbellen willen inzetten om mee te gaan vissen?

Het is mij niet helemaal duidelijk wat we nu met Myrthe moeten doen omdat ze nog vastgebonden zit.. zullen we haar nog maar een kans geven dan?

Marielle
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-07-2013 14:33

Bericht door Marielle » 31-07-2013 23:32

mja als ze lag te slapen had ze snachts wel heel actief kunnen zijn met moorden!! goede keus, ook al was ze geen wolf.... morgen pakken we ze jongens!! misschien hebben we een lief onschuldig meisje in ons midden die ons dan wat kan vertellen?

Coen
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-07-2013 13:31

Bericht door Coen » 01-08-2013 11:31

het wordt steeds onrustiger op het eiland ondanks minder eilandbewoners..... Laten we rustig rond het kampvuur gaan zitten en iedereen zijn /haar input laten geven hoe nu verder.

Ik stel voor om voor komende nacht een nachtwacht op te zetten om niet verrast te worden! En myrthe nog even vast te laten zitten, weer een risico minder....

myrthe
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-07-2013 16:57

Bericht door myrthe » 01-08-2013 13:08

Jongens....
dit is toch niet eerlijk? Waarom zit ik nu vastgebonden?
Omdat ik mijn mond durf open te trekken?
Is niet echt heel handig om iemand te willen vermoorden, die er tenminste achter probeerd te komen wat er hier aan de hand is...

Maak me los alsjeblieft????pleaaseee???

Hugo
Berichten: 13
Lid geworden op: 17-07-2013 16:17

Bericht door Hugo » 01-08-2013 17:43

Jammer jongens dat de redelijkheid deze groep al zo snel heeft verlaten... ik hoop dat jullie hierdoor wat beter slapen... Het vermoorden van een onschuldige vrouw... ikzelf denk dat we nog lang niet veilig zijn... ik bedoel al de dingen die gebeurd zijn de moord de verdwenen spullen en kajaks... iemand moet heel snel zijn geweest om dat voor elkaar te krijgen..

En nu ik dit zo op een rijtje zet denk ik dat het geen roofdieren geweest zijn... het moet een denkend wezen geweest zijn om de kajaks te vernielen en te laten verdwijnen... weten we echt zeker dat we alleen zijn en iemand die voedsel kan verzamelen vastbinden vind ik nou ook niet zon heel goed idee kunnen we myrthe niet beter onder constante observatie zetten

Spelleiding
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-07-2013 20:17

Bericht door Spelleiding » 01-08-2013 23:49

Het is een lange dag geweest op het eiland. Na de moord op Heleen en de lynch op Amy wordt er nog lang na gediscussieerd door de Mambo’ers. Ze hopen dat met de dood van Amy vannacht alles rustig blijft op het eiland. Een aantal doen nog een verwoede poging om wakker te blijven, maar door de stilte en de warmte wordt dit niet lang volgehouden. Het is rustig op het eiland en uiteindelijk valt ook de laatste Mambo’er moe in slaap.


In het holst van de nacht is er ineens beweging in een hoek van het kamp. Een donkere schaduw beweegt zich tussen de bomen en langs de slapende Mambo’ers. Opeens blijft de schaduw staan. Na een korte worsteling is het weer stil en zacht kan gehoord worden dat er iets over de grond wordt gesleept. Een stuk van het kamp af blijft de schaduw met zijn buit staan. Heel zacht wordt er iets gezegd… “Eetsmakelijk”

Afbeelding

De volgende ochtend wordt iedereen wakker. Er wordt hier en daar goedemorgen gemompeld en iedereen wrijft de slaap uit de ogen. Het was een korte maar rustige nacht geweest en iedereen heeft heerlijk geslapen. “Laten we eens voor ontbijt gaat zorgen” wordt er door iemand geopperd. Een aantal komen in actie en staan op. “Goh wat een rust zo ’s ochtends vroeg, zal Sanne zich verslapen hebben? Normaal staat ze altijd als eerste te zingen zo vroeg”. Iedereen kijkt om zich heen. Ja waar is Sanne eigenlijk, iedereen is al opgestaan en Sanne is nergens te bekennen. De groep begint haar te roepen: “Sanne! Sanne waar ben je??”

De angst keert terug, het zal toch niet weer? Met zn allen zoeken ze in de omgeving naar Sanne, tot hun grote angst waar wordt. Op de grond liggen een paar verscheurde kledingstukken die Sanne aan had. Helaas vannacht is Sanne het slachtoffer geworden van een moord en zo te zien hebben de daders weinig van haar overgelaten.

Sanne was:
Ziener
Je bent de ziener. Sinds je aankomst op het eiland heb jij een gave gekregen waardoor je elke nacht achter de ware gedaante van een mede speler kan komen. Jou doel is het helpen van de andere burgers met het ontmaskeren van de weerwolven. Maar pas op dat je zelf niet hun volgende snack wordt.

Je mag elke dag een pm naar mij sturen met daarin de naam van 1 van je mede spelers. Je krijgt dan de naam van zijn of haar rol te horen.

Succes!

Plaats reactie